lørdag den 12. februar 2011

Ready - steady - GO!

har vasket tæpper, puder, tøj, uldtrøjer. Har pudset alt, der pudset kunne. Har vasket ALT service op. Gjort samtlige billeder i rammer og bag glas rene. Puttet hele mit hjem bag tommetykke plastikposer og knapt så tykke billig-kasser fra Røverkøb. Alle med fine små sedler/ store fede sprittusch-linier, der afslører indholdet (ja, ja, du griner. Men om et par måneder, når det stadig ikke er pakket ud, er det SÅ meget nemmere at finde den sovseskål fra Tante Oda, der kommer spontant til kaffe). Sat resten på dba (god idé, Andreas, takker - og sælger stadig køleskab+komfur - anyone??). Skrevet en kvart milliard flyttekort (Post Danmarks gode Flyttemappe, som ellers har været på min faste flytte-to-do liste er droppet!! Nu kan man selv klare skærene på nettet! Men hvad nu hvis man var afhængig af deres gode huskeliste og glæden ved at have alt samlet i en lille, rød folder?? Heldigvis havde de en håndfuld old-fashioned flyttekort til liste-nostalgikere som mig). Meldt mig til el (hvor man interessant nok skulle oplyse kundenummer for at kunne melde sig til. Hmn, mon jeg har sådan et, hvis jeg ikke er kunde endnu???) og internet (hvor der til gengæld var kampagne - jatak, trådløst liv på nettet) det nye sted. Og gjort klar til framelding på det gamle sted. Har bundet bånd om alt, det ellers kunne springe op af sig selv. Har puttet alle skruer og søm i små poser og tapet dem til, hvor de hører hjemme. Har skruet ting ud af vægge og fyldt huller med Polyfilla og malet. Cyklen er blevet repareret (anbefaler hermed ElHassan på Nørrebrogade - under halv pris af Jupiter Cykler lidt længere oppe ad gaden - fjolser). Tøj er blevet repareret. Har slæbt flyttekasser, bobleplast, Silvan-grej, ting, der bliver svære at fragte hjem til idyllen på cykel. Fikset flyttebil (tusind, tusind tak, Per) og flyttefolk (tak til jer, der vandrer trapper med mig i Kbh i dag - og glæd jer til bobler dernede til jer, der kommer med). Har spærret stykke af gade til flyttebil. Har forsøgt at finde nogen, der kan køre kæmpestor flyttebil for mig (nul søvn og kæmpetruck = ikke smart kombi). Har fået massivt stød. TO GANGE!!

Pyyyh, og nu kunne jeg så godt lægge mig ned og sove i fire uger. Nånej, for ***, nu skal der FLYTTES!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar