mandag den 7. februar 2011

Mus III

Måske fungerer min logik i virkeligheden sådan, at jeg tror, at hvis jeg tænker nok på tingen, INDEN jeg kommer ned i huset, så slipper jeg for at tænke mere på det nogensinde, når jeg er dernede. Og her er "tingen" så musene. I hvert fald tænker jeg en del over emnet - som jo faktisk kan vise sig, overhovedet ikke at være et problem. Eller måske ikke bliver det, fordi jeg tænker så meget over det??

Nåmen, sidst jeg var dernede, sagde den gode Jørn (som er ham, der står for administrationen), at han nok skulle kigge på de huller, der var i væggene. Og nu er jeg så spændt på, hvad det egentlig betød. Lapper han mon hullerne? I så fald hvordan? Jeg var jo bevæbnet med både hønsenet (som skulle bankes i væggen omkring hullet først) og træplade (som skulle sættes over hønsenettet) efter min utroligt omstændelige ekskursion til byggemarked i sidste uge. Nåja, og sølvpapiret, som jeg muligvis selv har digtet mig til skulle virke, kan i hvert fald ikke finde igen, hvor det var, det stod! 

Hvis ikke han lapper, så bliver de huller lappet på stedet med mit lappe-arsenal, når flytningen er vel overstået på lørdag! Ellers tør jeg simpelthen ikke falde i søvn dernede af lammende skræk for, at en stakkels mus søger hen mod mit ansigt for varme i løbet af natten. Brrrrrrrr!!

Var desuden i Matas i dag og spørge om muse-gift (er ikke meget for det, men folk fortæller mig, at det er meget comme il faut på landet). Men det var altsammen af den type, hvor de dør af indre blødninger. Og så er det netop, de kan ligge og dø inde i ens vægge eller under gulvbrædder. Man skal ha' det, hvor de bliver tørstige og søger ud mod vand (og så dør). Men hvor søren er det???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar