fredag den 4. februar 2011

Mus II

Natten efter min sidste eskursion til Udkantsdanmark, drømte jeg faktisk om mus, der døde...! Jeg tog jo derfra med en følelse af stolthed og stor glæde over overvindelsen af min første indskydelse, som var at se mig om efter nogen, der kunne redde mig. Men måtte efter nattens onde drømme erkende, at jeg nok ville have det allerbedst med ikke at behøve at slå alt for mange flere mus ihjel.

Er der virkelig ingen måde, man kan lokke dyrene til at blive ude i naturen?? Jeg har læst et sted, man kan lokke kakkerlakker af huse med små stier af kiks (næsten som i Hans og Grethe, men her undgår man netop at blive slået ihjel af den onde heks!)

Jeg nåede den konklusion, at den bedste måde at holde mig glad og musene i live, var at sørge for, de slet ikke kom ind. Problem solved! Næste skridt var så: Og hvordan h... gør man så det???

Miljøstyrelsen er ret gode til at forklare, hvorfor det ikke er så smart med mus (for slet ikke at snakke om rotter!) i ens hus. Og når man trænger til at få dem UD, har de en hel række forslag.

Fx er fælder gode, så dyrene ikke ligger og rådner under gulvbrædderne (det havde Maria også fortalt), og jeg har i hvert fald ikke lyst til, der udklækkes flæskeklanner (hvad dælen er det???) under mit gulv!

Og så vidste jeg ikke, at man kan bruge rosiner som lokkemad?? Undskyld, men hvornår fandt musene ud af, de var laktose-allergikere?

Og bliver man nostalgisk, kan man jo altid få et fake-musehul lige her: Musehul!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar